Objašnjavanje Doplerovog efekta deci mlađoj od 13 godina

Сизифов посао.

Самодеструкција сопствених неурона.

Свесно прављење будале од самог себе.

Предавач – (након кратког увода…) Ево овако, замислите да сте сада на мору…

Деца – Ааааааааааааах… Моооореее…

Предавач – Хах, дакле замислите да сте на мору и да се налазите у чамцу који је удаљен од обале. Сада видите таласе како долазе и ударају о чамац, успут, на тај начин можете израчунати период осциловања тако што мерит…

Клинац 1 – А је л’ може глисер?

Предавач – Какав глис… Ма може бре, зашто да не може. Е сада замислите да сте померили чамац ближе обали.

Клинац 2 – А има ли везе чија је обала, мислим да ли је грчка, турска, црногорска?

Предавач – (Јебем ли ти матер неваспитану детињасту) Не, наравно да нема везе. Знате шта, пустите обалу, чамац и море, замислите да се налазите у железничкој станици и да наилази воз.

Клинац 2 – Са колико вагона?

Предавач – О бре дете, па није бит… 2 вагона. Наилази воз са 2 вагона. И шта примећујете? Чини вам се…

Клинац 3 – Примећујемо да га је прво најавила тета на микрофон?

Предавач – (Јебала те тета) Добро, прво га је најавила тета, па онда долази.

Клинац 4 – Али она тета увек погреши бар за 3-4 минута, једном кад смо ја и тата били у Ужицу она је рекл…

Предавач – Знате шта, да ли су вас тако родитељи учили да упадате у реч? Ево да пробамо овако! То вам је појава да пријемник звука региструје звучне таласе различите фреквенције од оне коју региструје извор, услед кретања извора, пријемника или истовремено извора и пријемника.

Деца – (МУК НАРЕДНИХ 10 СЕКУНДИ)

Клинац 1 – А шта је то звучни талас?

Клинац 2 – А шта је то фреквенција?

Клинац 3 – А шта је то извор и има ли везе са извором воде у мом селу?

Клинац 4 – Шта значи то истовремено?

Preuzeto sa http://vukajlija.com